E-Defterleriniz Geçerli mi ? !!!

Hits: 57

Biliyorum, herkes hemen bir telaşlandı bu başlığı görünce. bence telaşlanmak, özellikle de yasal konularda telaşlanmak iyidir 🙂

Şu ana kadar e-defterlerimiz bir şekilde oluşturulup (özel entegratörler veya entegrasyon yöntemi ile inhouse/vendor yazılım firması tarafından kurallara uygun şekilde oluşturulan), ilgili beratlar da GİB’e gönderiliyor, GİB’in de imzalayıp döndüğü hali ile e-defterler saklanıyorlardır. Senaryomuz buydu.

Eğer birden fazla parçalı e-defter oluşturuyorsak, her parça için ayrı bir berat dosyamız bulunmakta.

Şimdi sıkı durun : Ya sizde duran, denetimlerde ibraz edeceğiniz E-defterleriniz “GEÇERSİZ” ise?  

NASIL EMİN OLURUM ?

Eski e-defterlerinizi mutlaka GİB’in çıkarttığı “E-Defter Görüntüleyici” ile doğrulayın derim.

GİB’e sadece Beratlar gittiği için; e-defter dosyaları firmalarda/özel entegratörlerde kalıyor. Ancak bu dosyalarda genelde “İmza Doğrulama” işlemleri yapılmadığından veya yapılsa bile  yeni çıkan görüntüleyici ile doğrulanmayabiliyor.

Tabii bunun sonuçları var; hızlı bir şekilde bu defterlerin doğrulanacak şekilde yeniden oluşturulması gerekiyor.

HATALI DEFTERLERİ NASIL TEKRAR OLUŞTURURUM ?

Bunun için ;

  • Mükellefin dilekçesi,
  • Defterleri yeniden oluşturacak firmanın teknik raporu ve
  • Yine firmanın yeni oluşturulacak defterlerin eskisi ile bire bir aynı olacağını belirten taahhütname hazırlayıp GİB’e başvurması gerekiyor

SADECE BAZI DEFTER PARÇALARINDA HATA VAR.

Eğer defterlerinizin sadece bazı parçalarında bu sorun varsa; sadece o parçaları tekrar oluşturup yeni beratları Gİb’e gönderebilirsiniz.

Son olarak; özellikle ESYA API kullanan firmalar (.NET versiyonu) mutlaka eski oluşturdukları defterleri GİB’in E-Defter görüntüleyici programı ile doğrulasınlar.

 

Herkese kolay gelsin!

Ali Bulut

28.03.2016

You may also like...

Leave a Reply

Skip to toolbar