İnsan KAYMAKları : Bir “İş Görüşmesi” macerası..

Merhaba;

Bugünlerde LinkedIn platformunda özellikle IK/HR departmanı ile ilgili çeşitli olumlu ve olumsuz ancak daha çok da olumsuz görüşler ve paylaşımlar görüyorum.

Ben aslında HR tarafındaki yapılan yanlışlıkların, acemiliklerin, anlamsız davranış ve tutumların, direk o firmanın kendi kültürü veya başa getirdiği tepe yöneticilerinin kalitesizliği ile direk alakası olduğunu düşünüyorum. Yani bir firmanın tüm departmanları iyi ama HR kötü olamaz ! (istisnaları burada gözardı ederek söylüyorum, aksi taktirde bu kadar kesin konuşmak için elimde mutlaka bilimsel bir takım veri ve istatiklerin olması gerekir)

Ama; bahsettiğim konuyu bir örnekle, kendimin bizzat yaşadığı ilginç bir iş görüşmesi macerası ile anlatmak istiyorum. Bugün LinkedIn’deki bir paylaşımı görünce  ( CV’lerinizi Kariyer.net formatında göndermeyin, kendiniz özel yapın diyen bir paylaşım); ben de bu anımı yazmak istedim.

Yıl 201 veya 2011 ve birkaç iş görüşmesi yapıyorum. Borusan Lojistik firması da bir Software Development Manager  arıyormuş, benimle irtibata geçtiler ve bana gün ve saat vererek bir randevu saati gönderdiler. Neyse, Cuma günü idi, çok iyi hatırlıyorum, saat 09:00’a 10 dakika kala ben görüşme yerindeydim.

Önce İK’ya gönderdiler beni fakat, İK müdürü henüz gelmemişti ofise, O’nun ofisine oturttular ve beklemeye başladım. Saat 09:40’da geldi, çok rahat tavırlarla, yerleşti, onunla bununla konuştu ve sonra bana döndü :

  • Buyrun Ali Bey
  • Bugün için XXXX Bey ile (IT’den sorumlu Genel Müdür Yardımcısı) randevum vardı.
  • Ama bizim kayıtlarımızda böyle bir görüşme görünmüyor. emin misiniz?
  • Buyrun, bakın, İK’dan YYYYYY bana emaille bildirmiş.
  • Ah, sanırım bir yanlışlık, iletişimsizlik olmuş. Çünkü bugün hem XXXX bey de ofiste olmayacak. Eğer size uygun ise Salı Günü aynı saatte yapalım, olur mu?
  •  Tabii ki, iyi günler

Neyse;  herkesin başına gelebilir diye geçiştirdim ve Salı günü geldiğinde yine 10-15 dakika öncesinden görüşme yerine geldim. Danışmadaki bayana söyledim ve yine aynı cevap :” Ama Ali Bey, sizin görüşmeniz bugün değil, yarın !”

Ben “nasıl olur, XXXX bey ile bu sabah görüşmek üzere toplantı daveti aldım ve accept (kabul) ettim” demeye kalmadan; kapıda bir yoğunlaşma oldu ve MEŞHUR XXXX Bey göründü, ofisten ayrılıyordu. Hemen, danışmadaki bayan durumu anlattı, bu VP (Vice President-Genel Müdür yardımcısı), hemen elini cebine attı, IPHONE’unun kilidini hızlıca açtı ve CALENDAR uygulamasına girip bana doğru uzatarak :

  • Bakın, benim kayıtlarıma göre toplantı yarın

Tabii ben durur muyum; hemen ben de elimde tuttuğum IPHONE’umu (bizim de Iphone’umuz var yaniii) açıp, Calendar uygulamasına girdim ve :

  • HAYIR, YANILIYORSUNUZ XXXX Bey; çünkü bana atılan davette toplantı tarihi ve günü bugün bu saat ne yazık ki, sanırım sizde yanlışlık var!

Adamın suratını görmeliydiniz, öyle bir 10-15 saniye ne yapacağını ve ne diyeceğini şaşırmış şekilde durdu kaldı ve sonra;

  • Eğer işini yoksa; benim arabamla GEBZE’ye teknopark’taki ofisimize giderken bu iş görüşmesini yapalım, ne dersiniz?

Ben nasıl olsa o günümü ayırmıştım diye katıldım ve görüşmemizi yolda giderken yaptık. Ne mi oldu? Tabii ki bir daha irtibata geçmedim bu firma ile!

Daha bir iş görüşmesini 2 kez beceremeyen, organize edemeyen bir şirketin neresinde işler doğru gidebilir ki? Şirketin büyük, tanınmış ve para kazınıyor olması önemli değil.

Bizler, tabii ki kazanacağımız para yanında; kendimizi heyecanlandıran, ilerisi için hayaller kuarabileceğimiz, şirkete imzamızı atıp, değer katabileceğimiz bir şirkette çalışmak isteriz. Yani nen azından ben öyle istiyorum 🙂

Sonradan duyduğuma göre; bu firmanın IT tarafında birçok sallanmalar olmuş vs. Önemli değil. Ancak ben ne olursa olsun, kendimi rahatsız hissedeceğim; acaba daha ne gibi tutarsızlıklar ve aksiliklerle karşılaşacağımı bilmediğim bir şirkette çalışmak istemedim. Bu arada; kesinlikle bir firmayı kötü reklam etmek amaçlı yazmıyorum bunları, herşeyi isim vermeden yazınca da; anlatılan olayın gerçek olay olup olmadığı konusunda soru işaretleri oluşabilir bu satırları okuyanların akıllarında. Bunu da hiçbir şekilde istemem.

Ben İnsan Kaynakları departmanına hep şu ismi takmışımdır : İNSAN KAYMAKLARI !

Sağlıcakla kalın.

Ali Bulut

Şişli

You may also like...

Leave a Reply

Skip to toolbar