Mali Mühür/E-İmzamın Süresi Doldu, Ne Yapmalıyım?

Merhaba;

Eylül ayı sonunda GİB bir duyuru ile süresi dolan mali mühür ve e-imzaların yenilenmesinde nasıl bir yol izleneceğine dair bilgiler verdi. Ben de bu duyuruyu aşağıda sizin için tekrar yazıyorum.

KAMUSM’den aldığınız bu mühürlerin 2 veya 3 yıl gibi bir geçerlliği var ve süresi dolduğunda atılacak imza geçersiz olacaktır.

 

İsterseniz aşağıdaki linkten duyurunun orjinaline de ulaşabilirsiniz.

http://edefter.gov.tr/dosyalar/duyurular/Elektronik_imza_ve_mali_muhur_sureleri_hakkinda_duyuru.pdf

 

 

İşte bahsedilen duyuru :

e-İMZA/MALİ MÜHÜR SÜRELERİ HAKKINDA DUYURU
2013 yılında Kamu Sertifikasyon Merkezinden temin etmiş olduğunuz e-imza/mali mührünüzün üzerinde yazan kullanım süresine dikkat ediniz.

Bu konuda mağduriyet yaşamamanız adına e-imza/mali mührünüzü yenilemenizi öneririz. Yeni e-imza/mali mühür temini için başvuru işlemlerinizi Kamu Sertifikasyon Merkezinin internet sitesi üzerinden yapabilirsiniz.
Mali mührünüzün süresinde yenilenememesi durumunda vergisel ödevlerini zamanında yerine getiremeyecek mükelleflerin Başkanlığımıza durumunu izah eden bir dilekçe ekinde aşağıdaki belgelerin birer örneği ile Yeni Ziraat Mahallesi Etlik Cad. No:16 Dışkapı/ANKARA adresine başvurmaları gerekmektedir.
* Yeni mali mühür için Kamu SM’ye yapılan başvuruya ilişkin form,
* Mali mühür bedelinin ödendiğini gösterir dekont,
* Mali mührün tarafınıza teslim edildiği tarihi gösterir belge,

Yeni alınan mali mühür cihazı arızalıysa Kamu SM den arıza kayıt belgesi alınıp durumunuzu anlatan bir dilekçe ile birlikte Başkanlığımıza başvuruda bulunulması gerekmektedir.

NOT: Teknik olarak e-defter beratları yasal süre aşıldıktan sonra da Gelir İdaresi Başkanlığı e-defter uygulamasına gönderimi yapılabilmektedir.

You may also like...

Leave a Reply

Skip to toolbar