Müşteri Memnuniyet ve Fırsatçı Firmalar ! (VODAFONE)

vodafone_logo

Merhaba;

Şu ülkede hangi şey doğru düzgün gidiyor ki müşteri memnuniyeti konusunda da gitsin? Biliyorum, bunca sorun varken bu tür belki kişisel bir olayı yazmak pek zamanın ruhuna uymasa da; ben bu konunun kişisel olmaktan çok firmalarca uygulanan genel bir (hatalı) strateji olduğuna inanıyorum.

Konumuz; VODAFONE firmasının müşteri memnuniyeti ve keyfi işlemleri ile alakalı. Kısaca izah edeyim : Benim diyelim ki üzerime 3-4 telefon hattı var ve örneğin bunlardan birisi ile cihaz kampanyasına katılıyorum. Bu arada, cihaz kampanyasına katılabilmem için RED menüsüne geçmem gerektiği söyleniyor ve el mahkum 70 TL lik ödemesi olan RED tarifesine geçiyorsunuz.

Sonra 2 yıl taahhüt ile mis gibi sistemde kalıp, ZORLA VODAFONE müşterisi olarak belirtilen paket ücretini ve cihaz taksitlerini ödüyorsunuz. 2 yıl dolup da kampanya ödemeleri bitince; hemen aslında ihtiyacınız olan daha uygun ve hesaplı bir tarifeye geçmek için VODAFONE merkezine gidiyorsunuz. İlk darbe burada : Efendim, bir hata veriyor, tarife değişikliğini yapamıyoruz, 7008’i arayıp oradan kendiniz yapabilirsiniz !

La havle çekip evden arıyorsunuz. AAAAAA ! O da ne? Karşımıza çıkan çağrı merkezi görevlisi; “başka bir hattınızın bir ödemesi şu an gecikmede, bu nedenle bu işleminizi yapamıyoruz” demesin mi?

İyi de a benim “çok zeki” kardeşim; benim işlem yaptığım hattın ödemesinde bir sıkıntı var mı? Cihaz kampanyamı, her şeyimi bu hattan yürütmüyor muyum? Senin ne alakan var diğer hattın gecikmesi ile? Neden benim işlemimi yapmıyorsun?

Bana; sanki ben geri zekalıymışım gibi “Bakın, bankadan aldığınız kredi kartları için de bu şekilde kısıtlama yapılıyor” diyince kafamın tası atıyor ve aklıma gelen ve bir hanfendiye söylenebilecek en KABA ama aynı zamanda EN NAZİK kelimeleri arka arkaya sıralıyorum! Bizimle dalga geçmeyin! Elma ile armutu karıştırmatın! Bankaların bu işlemleri bir yasa ve yönetmeliklerle belirleniyor (BDDK gibi bir kurum aracılığı ile denetleniyorlar!). Sen ise; g.tünden uydurduğun, belki bir zırtapoz müdürün ya da hayaller dünyasında ve realiteden uzaklaşmış yeraltı “Business Analyst” in istediği bir özellik ile bu işlemlerin yapılmasını KEYFİ bir şekilde engelliyorsun! HOP! Orda dur artık, orda dur! yeter bu şekilde son kullanıcıları, tüketicileri sömürdüğünüz!

Bu yapılanın FETÖ’nün masum kişileri kandırıp, çocuklarını okutup, iş verip sonradan kendine muhtaç etmesinden ve her istediğini yaptırmasından ne farkı var???

Ayrıca; bir bak hele kardeşim, bu adamın gecikmiş faturası var ama; bu adam eskiden nasıl bir çalışma içinde olmuş? Ödemelerindeki düzensizlikler ne boyuta varmış? Senin CRM uygulamanın saçma algoritmalarından bana ne? O zaman çağrı merkezi diye bişey koyma! Herşey otomatik olsun!

Aslında daha önemlisi; böyle bir uygulama yapacağından müşterini bilgilendirdin mi ?

Kendisini uluslarası bir firma olarak lanse etse de; şu söz tüm firmalar, tüm sektörler için geçerli ” ASLINDA YOK BİRBİRİMİZDEN FARKIMIZ, FAKAT BİZ OSMANLI BANKASIYIZ!”

Aslında sen, TURKCELL, AVEA… hepiniz aynısınız.

DIGITURK, DSMART, TIVBU… siz de

Hepiniz müşteri kapana kadar Pamuk Prenses; müşteriyi ağınıza düşürdükten sonra Kötü Kalpli kara Cadı’sınız.

Allah hepinizin belasını versin.

başka da diyecek ve yapacak birşeyim yok, çünkü bu ülkede ne yazık ki herkesin hakkı yeniliyor ve bu ister siyasi isterse de ticari çıkarlar gözetilerek yapılıyor. Kimse de “durun bakalım, siz ne yapıyorsunuz” diyemiyor!

Verdiğim her fazla kuruş öncelikle bu ülkedeki yöneticilerden, sonrasında da şirketin asıl sahiplerinden birer birer çıkması dileğiyle!

Siz çok büyük şirket olabilirsiniz fakat Müşterilerinin Sevdiği bir şirket kesinlikle olamayacaksınız !

#ahlaksızVODAFONE

Ali Bulut

Şişli

You may also like...

Leave a Reply

Skip to toolbar