Salesforce Essentials Istanbul İzlenimlerim – 8 Aralık 2016

Merhaba;

Artık gelenekselleşen Salesforce Essentials toplantısının bu yılki oturumuna her zaman olduğu gibi yine büyük bir heyecan ile katıldım. Bir önceki senede yapılan sunumlar, paylaşılan başarılı projeler ile çeşitli partner’ların yaptıkları konuşmalar aklımda kalmıştı ve yeni toplantıda göreceklerimi, duyacaklarımı heyecan ile beklemekteydim.

(Bu yazıyı daha önce yazmak istiyordum ancak yoğun iş temposundan ancak bugüne kısmet oldu)

Öncelikle girişte ufak bir aksilik oldu, bana hatırlatma maili bile geldiği halde; konuk kartım basılı değildi ve toplantı yerinde kayıt yaptırarak tekrar kartım basıldı. Neyse, bunlar olabilecek şeylerdi. Ne de olsa biz de eski bir yazılımcıyız (eski derken, parmaklarım hala kod yazıyor, hem de güncel kodları, o kadar da eski değilim 😉 ), bu tür aksaklıkları anlayabiliyoruz.

İkinci olarak gördüğüm ve biraz olsun eleştireceğim konu; toplantının yapıldığı yer idi. Toplantı için TARABYA OTELİ seçilmişti. Görece ulaşım olanakları daha kısıtlı olan bu yer, bir de sabahın erken saatinde erişmeye çalışılınca, haliyle birçok geç kalan oldu ve bu da etkinliğin yaklaşık 45 dakika gibi geç başlamasına neden oldu. Düzenleyicilerin bu konuda bir dahaki toplantı yeri için daha iyi düşünüp, ulaşım olarak daha merkezi bir yer seçmelerini diliyorum ve eminim bir çok katılımcı da bunu isteyecektir.

Bu seneki etkinlik sponsorları : NETAŞ, NETAŞ, NETAŞ ve NETAŞ’tı. :))))) Sanırım NETAŞ’ın isteği ile; bu seneki etkinliğe tek sponsor ve partner ile gidilmişti. İşte toplantının bende yazı yazma isteğini doğuran esas konusu da buydu. Bence çok yanlış verilmiş bir karar! Adeta bir NETAŞ reklamına dönüştü etkinlik. Salesforce ismi ve konusu NETAŞ’ın yanında çok sönük kaldı bu yıl..

NETAŞ açılış konuşmasını yaptı, sonrasında bir-iki Salesforce “Einstein” falan gösterildi ve tekrar uzuuun bir NETAŞ tanıtımı yapıldı. NETAŞ daha yeni partner olmuştu, sunumlarında devlet ile yaptıkları birçok projelerinden, savunma sanayi, eğitim ile alakalık projeler vs.. Telekomünikasyon ile ilgili ileriki dönemlerde 5. nesil (5G) teknolojisinin devlet tarafından “MİLLİ” bir şirkete verilmek istenmesi nedeniyle parlatılan NETAŞ…. Her ne hikmet ise; sahnede sunumu yapan kişinin de vurguladığı bu “Millilik” konusuna yemek arasındaki bir sohbette ben de kulak kabarttım ve sonrasında okuduğum gelişme sonrasında, alenen orada kandırıldığımızı anladım.

Devamlı olarak Milli firma olmalarından bahseden NETAŞ, bu 5G ihalesini alabilmek için (ki bence alma olasılığı %100) Çinli ZTE ile hisse satışı anlaşması yapmıştı ve artık NETAŞ’ın %48 hissesi ZTE’e aitti 🙂  (http://www.zte.com.tr/zte-turkiye-ve-avrasyadaki-buyuyusunu-desteklemek-amaciyla-netas-hisselerinin-yuzde-kirksekizini-satin-aldi/) Evet, tıpkı Bulgar göçmenlerinden halterci, Afrikadan  atlet getirmek gibi, Çin’den de “Milli” bir şirket getirmiştik. Ve böylece aslında “ÇİNLİ” bir şirketin ürünü, sırf bir TÜRK firmasının hissesini aldı diye “MİLLİ” ürün olarak mı görmemizte_netas_satin_alma_haberi_1_intsaz gerekiyordu? Bunlar derin ve uzun mevzular, çok da derine girmek istemiyorum. Burada bu konuyu park ediyorum bu günlük.

Gelelim NETAŞ & SALESFORCE konusuna. Allah aşkına, katılan, dinleyen, okuyan kişilere sormak istiyorum . NETAŞ bu toplantılarda Salesforce ile ilgili hangi “BAŞARILI” projesini paylaştı?

Oysa ki; daha önceki toplantılarda tüm partnerler (sponsor olanlar özellikle), kendi başarılı projelerini çalıştıkları müşterideki bir katılımcı ile konuşarak tanıtır, hatta canlı demolarla hakikaten güzel bir sunum yaparlardı.

Bu arada, AdımAdım Oluşumu’nun (http://www.adimadim.org) başarı hikayesini çok beğendim. gerçekten de, Salesforce ile muhteşem bir sıçrayış gerçekleştirmişler ve 2 Milyon TL yardım alırken bir yılda bunu 8 Milyona çıkartmışlar. Kendim de en son Istanbul Maratonunda yardımda bulunduğum için çok mutlu hissediyorum, çünkü az da olsa bu başarıda benim de payım var ve bu başarının burada sunuluyor olması hakikaten çok büyük bir mutluluk duygusu ve haz veriyor insana. Tabi bu projede Cloud Team ve Funda Vural adını da vurgulamak gerekiyor.

Bunun dışında, Inspark gibi, Cloudteam (http://www.cloudteam.com.tr) gibi firmaların başındaki “Vizyoner” insanların yaptıkları konuşmalar ve iş hayatındaki tecrübelerini anlattıkları konuşmalar hakikaten hepimize “iyi ki bu toplantıya katılmışım” hissi verirlerdi. Ben özellikle “Funda Vural”ın anlatacağı hikayeleri, kariyerinde ve projelerinde yaşadığı aksaklıkları ve nasıl çözüm bulduklarını bu toplantıda dinleyemediğim için çok üzüldüm.. Bununla beraber Inspark (http://www.inspark.com) Genel Müdürü “Serdar Susuz”dan da, başarılı bir şirket olmalarının püf noktalarını dinlemek hep motive edici olmuştur.

Netice olarak, Salesforce Essentials Istanbul etkinliği, bu kez bir haya kırıklığı olarak bende iz bıraktı ve sanki birşey eksikmiş gibi düşünmeme yol açtı. Umarım Salesforce yetkilileri, bu etkinlikleri daha katılımcı hale getirmek için kendi ürünlerini Türkiye’de satan veuyarlayan tüm partnerlarını olabildiğince bu etkinliklerin merkezine yerleştirir. Böylece, tüm Salesforce kullanan müşteriler ile kullanmayı planlayan potansiyel müşteriler, bu etkinliklerden çok daha fazla yararlanırlar.

Peki Salesforce Lightning ile gelen Einstein ne yapıyor? Nasıl ve ne gibi kolaylıklar sağlıyor?  Sunumlarda AI (Artifical Intelligence = yapay Zeka) özelliğinin Salesforce platformuna eklendiği ve böylece sistemin bazı müşteri bilgilerini kullanarak bu bilgilerden bazı çıkarımları yapıp kullanıcıyı her müşteri veya her ürün için ayrı ayrı yönlendirebildiğini, çözümler sunduğunu söylediler. Açıkça söylemek gerekirse, yapılan sunumlarda bununla ilgili çok detaya girilemedi tabii ki, önümüzdeki günlerde bununla ilgili daha detaylı sunum ve demoları görmek isterim. Ben fikir olarak Salesforce’un çok iyi bir ürün ve rakiplerinin çok çok öenünde olan bir ürün olduğunu düşünüyorum ve zamanla bu farkın daha alt seviyedeki müşterilere yayılması ile bunun pekiştirileceğini umuyorum.

Bu arada, etkinlikte verilen bir rakamı da sizinle paylaşmak isterim : Dünyadaki CRM pazarının yaklaşık %20’si Salesforce’un elinde.

Herkese iyi çalışmalar

Ali Bulut

ali@alibulut.com.tr

Şişli

You may also like...

Leave a Reply

Skip to toolbar